پرفروش ترین گوشی سامسونگ در ایران و جهان

کدمن
بروزرسانی 1402/5/23 زمان مطالعه 8 دقیقه

بررسی گوشی سامسونگ سری a

گوشی که به قابلیت و امکانات خوبی مجهز باشد و با قیمت مقرون به صرفه به فروش برسد خیلی زود در میان کاربران محبوب شده و پرفروش می شود. بنابراین تمامی گوشی های پرفروش سری a سامسونگ هم از عملکرد خوب و هم از قیمت اقتصادی بهره مندند. در ادامه به معرفی پرفروش ترین گوشی های سامسونگ سری a سال 2023 می پردازیم.
پس از موفقیت سامسونگ در فروش بالای گوشی a23 در سال 2022، این شرکت کره ای تصمیم گرفت تا نسخه بهتر و پیشرفته تر این گوشی سامسونگ را در سال جدید روانه بازار کند. در نهایت سامسونگ در 19 آوریل 2023 از گوشی کهکشانی a24 رونمایی کرد که با استقبال بی نظیری روبه رو شد.

جنس بدنه ی این گوشی از پلاستیک بوده و در پنل پشتی سه لنز در راستای یک خط عمود قرار گرفته اند.گوشی a24 مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 10802340x پیکسل می باشد. نوع نمایشگر این گوشی SUPER AMOLED و نرخ نوسازی آن 90 هرتز است. دوربین این گوشی شامل: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسل ، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 13 مگاپیکسل می باشد.گوشی a24 یک گزینه ی عالی هم برای گیمینگ و هم برای فعالیت روزانه می باشد.

طراح لباس کیست؟

طراحان لباس را می‌توان هنرمندانی خلاق دانست که با در نظر گرفتن عوامل متعدد و تاثیرگذار مانند فرهنگ پوشش مردم کشور خود و در نظر گرفتن انواع پارچه‌ها، نیازهای روز و نیازهای مشتریان به طراحی لباس می‌پردازند. طراح لباس خود می‌تواند به صورت مستقل کار کند، یعنی تمام فرآیند طراحی را انجام دهد و در نهایت آن را به شکل نهایی خود درآورد. طراح لباس همچنین می‌تواند از طریق همکاری با شرکت‌های تولید کننده پوشاک و شرکت‌های مرتبط با طراحی مد کار کند. در این شکل از همکاری، طراح می‌تواند به شکل‌های متفاوت مانند دورکاری و یا حضوری کار کند و طرح‌های خود را ارائه دهد. آگهی های استخدام طراح لباس و دوخت به صورت دورکار را در سایت ایران استخدام دنبال کنید.


کدمن

تفاوت طراح مد و لباس

بسیاری معتقدند میان طراح مد و طراح لباس تفاوت وجود دارد و نمی‌توان این دو را یکی دانست. به اعتقاد این افراد، طراح لباس کسی است که برای شرکت‌های تولیدکننده پوشاک، لباس‌های متنوع طراحی می‌کند. این افراد معمولا دارای مهارت رنگ شناسی و پارچه شناسی نیز هستند.
اما طراح مد کسی است که علاوه بر طراحی لباس، به طراحی اکسسوری و المان‌های مربوط به لباس نیز می‌پردازد. به طور کلی طراحان مد معمولاً برای خرده‌فروشان یا شرکت‌های پوشاک کار می‌کنند، هر چند برخی از آنها نیز خوداشتغال هستند و طرح‌های خود را به مشتریان متعدد ارائه می‌دهند. اما در کل طراحان مد مجموعه‌ای از انواع پوشاک از جمله لباس، کفش و لوازم جانبی را طراحی می‌کنند. برخی از طراحان در نوع خاصی از پوشاک، مانند کیف های دستی، یا یک بازار خاص، مانند لباس‌های کودکانه یا لوکس، تخصص دارند. در هر صورت علیرغم برخی از تفاوت‌ها، می‌توان طراح مد و لباس را دو شغل تکمیل کننده یکدیگر دانست.


چگونه طراح لباس شویم؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، طراحی لباس بر اساس مهارت و تجربه افراد صورت می‌گرفت، یعنی نیازی به تحصیلات دانشگاهی در این زمینه نبود. حتی بسیاری از دانشگاه‌ها، فاقد رشته طراحی لباس بودند. تا جایی کار طراحی لباس، توسط خود خیاط‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه، برای این شغل نیز رشته تحصیلی طراحی لباس تعریف شده است و دانشگاه‌های زیادی، دانشجویان علاقمند به این رشته را پذیرش می‌کنند.
علاوه بر این علاقمندان به این رشته می‌توانند از طریق هنرستان به تحصیل در این رشته بپردازند. در این روش، افراد بعد از سه سال تحصیل در هنرستان، مدرک دیپلم می‌گیرند و بعد از آن برای تحصیل در دانشگاه می‌توانند از زیرمجموعه رشته هنر یا فنی و حرفه‌ای وارد دانشگاه شوند و تا مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیل کنند. برای رشته طراحی لباس، هنوز در ایران مقطع دکترا تعریف نشده است. همچنین افراد علاقمند جهت حرفه‌ای شدن در این عرصه می‌توانند از طریق شرکت در دوره کارآموزی طراح لباس که معمولا بین یک تا سه سال است نیز شرکت نمایند.

چگونه در خانه طراح لباس شویم؟

خوشبختانه فضای تغییر گرفته در عرصه شغل‌ها و امکان‌پذیر شدن انجام بسیاری از امور از طریق مجازی و یا راه دور باعث شده است تا امکان فعالیت در زمینه طراحی لباس به صورت مستقل و در خانه نیز امکان‌پذیر باشد. برای اینکه بتوانیم در خانه طراح لباس شویم، در گام اول داشتن تجربه و مهارت لازم است. اگر تجربه کافی و نمونه کارهای متعدد دارید، نصف راه را رفته‌اید. در قدم بعدی می‌توانید با شغل‌هایی که در زمینه طراحی لباس هستند و یا شرکت‌هایی که با طراحان لباس همکاری می‌کنند، تماس بگیرید و بعد از توافق با شغل یا فرد مورد نظر، همکاری خود را از راه دور انجام دهید. یعنی طرح‌های خود را در خانه ترسیم کنید و به صورت مجازی آنها را ارسال کنید.


    طراحی لباس مناسب چه کسانیست؟

    طراحان لباس معمولاً افراد هنری هستند، به این معنی که آنها خلاق و اصیل هستند و در محیطی که امکان ابراز وجود را فراهم می‌کند، به خوبی کار می‌کنند. آنها همچنین تمایل دارند که مبتکر باشند، به این معنی که آنها معمولاً رهبرانی کاملاً طبیعی هستند که در تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران پیشرفت می‌کنند. علاوه بر این، طراحان لباس اغلب با حواس پنجگانه خود فعالیت می‌کنند. از این رو با توجه به تست روانشناسی MBTI، می‌توان تیپ شخصیتی این افراد را با INFJ، ENFP و ISFP سازگار دانست.


    مشاغل مربوط به طراحی لباس

    شغل طراح لباس، تنها به همین شغل محدود نیست، بلکه شامل چندین شغل مرتبط نیز است. بعضی از این مشاغل عبارتند از: طراح لباس، تصویرساز مد و فشن، فشن استایلیست، طراح پارچه، بازاریاب، گریدر الگو، عکاس مد، خریدار مد و طراح گرافیک


    مزایا و معایب شغل طراحی لباس

    یکی از ویژگی‌های جالب شغل طراح لباس که می‌تواند برای برخی یک مزیت و برای برخی دیگر عیب کار محسوب شود، این است که شغل طراح لباس، فاقد زمانبندی ثابت است. یعنی شما در زمینه‌ای کار خواهید کرد که در آن زمان بندی مشخصی وجود ندارد، زیرا اکثر اوقات به صورت مستقل کار خواهید کرد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اطراحی لباس یک رشته هنری است و هیچ کس نمی‌داند که چقدر باید برای تکمیل اثر هنری که روی آن کار می‌کند وقت بگذارد. ممکن است زمانی باشد که برای تکمیل طرح، روغن نیمه شب را بسوزانید و روزهای دیگری نیز وجود داشته باشد که دیر از خواب بیدار شوید و خیلی راحت تا لنگ ظهر بخوابید. بستگی به نوع طراحی شما دارد.
    رضایت شغلی، هنری بودن شغل، امکان راه‌اندازی مستقل طراحی لباس، از دیگر مزایای این شغل است. در کنار مزایا، معایبی نیز مطرح است. از جمله این معایب می‌توان به درآمد غیرقابل پیش‌بینی شغل طراح لباس اشاره کرد. البته برخی این ویژگی را یک مزیت می‌دانند و معتقدند گاهی ممکن است درآمد طراحی، خیلی بیشتر از حد انتظار شود. اما همیشه اینطور نیست، زیرا گذشته از آنکه عکس این موضوع نیز وجود دارد، به طور کلی درآمد شما کاملا به میزان فعالیت‌ها و مهارت‌های شما و حتی میزان رضایت مشتریان بستگی دارد. از این رو نمی‌توانید چشم انداز ثابت و روشنی از این موضوع داشته باشید. موضوع انتقادات گسترده نیز از دیگر معایب این شغل است. شما هر چقدر هم که مهارت داشته باشید، باز ممکن است از انتقاد مشتریان در امان نباشید.


    سخن پایانی

    شغل طراح لباس، شغلی است با توجه به اهمیت صنعت لباس، جایگاه خاصی دارد و افراد زیادی به خصوص خانم‌ها علاقه زیادی به آن دارند. برخی معتقدند این شغل در ایران هنوز جایگاه مناسبی برای خود ندارد از این رو فعالیت در آن ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما برخلاف این تصور امروزه بسیاری از طراحان لباس، راهشان را پیدا کرده و از طریق فعالیت‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی به معرفی مهارت و تخصص خود پرداخته و مشتریان خود را دارند. برخی از افراد حتی فعالیت‌های خود را از مرزها نیز فراتر برده و با برخی از برندهای معروف پوشاک همکاری دارند. از این رو برای آنکه بتوانید در این شغل موفق شوید، بهتر است سطح مهارت و دانش خود از طراحی لباس را بالا ببرید و برای کسب تجربه با طراحان برتر لباس همکاری نمایید.


    امیدوارم مفید بوده باشد.